Tam Coc, halong bay en hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van toine roos ot wik - WaarBenJij.nu Tam Coc, halong bay en hue - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van toine roos ot wik - WaarBenJij.nu

Tam Coc, halong bay en hue

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg toine roos ot wik

13 Augustus 2014 | Vietnam, Hanoi

Hai lieverds,
Na een een heerlijke boottocht in de baai bij Hanoi, halong bay, zitten we nu in de oude keizerstad van Vietnam, Hue. Halverwege vietnam. Gisteren hier aangekomen en heerlijk met de Kids naar het strand geweest.eindelijk! Daar hadden we veel zin in na een week pittig doorreizen en weinig zwemgelegenheid.
'S avonds gegeten bij local people. Eten was heerlijk maar het allerleukste was de interactie tussen de kinderen. De Vietnamese kinderen vonden het leuk om wat liedjes te zingen. Wij ook wat kinderliedjes zingen. Zij op hun beurt Gangnamstyle, onze kinderen gelijk meezingen en meedansen. Wat een giller. Daarna hebben ze ontzettend leuk samengespeeld buiten.
Vanochtend hebben we de tombe van de laatste keizer bezocht en een tochtje met de boot op de perfume river. Een mooie oude boot met 2 drakenkoppen voorop.
Vanmiddag is Toine met 2 dames naar de verboden stad van het oude Hue geweest. Helaas voor een groot deel verwoest door de oorlog met de Fransen en de Amerikanen. Ik ben met andere ouders en kinderen naar een heus - communistisch - lokaal zwembad geweest. Een belevenis. Per uur betalen en ook weer uit het zwembad na een fluitsignaal. Dan er weer in voor ons 2e uur. De buurkinderen van de avond ervoor waren er ook. Vanavond heerlijk gegeten. Het eten is steeds superlekker. De kinderen eten ook lekker mee. Af en toe even iets westers voor hen na een week. Ot probeert veel uit en vindt ook veel lekker.
De kinderen genieten er erg van en vinden het een superlekker reis. Wij natuurlijk ook !!!. Morgenochtend gaan we met de bus naar hoi an. Daar blijven we 3 nachten. Ot is daar jarig, een mooie locatie omdat we daar wat meer tijd voor onszelf hebben. En in een mooi hotel met zwembad zitten...
Tot de volgende keer .....
Liefs, Toine, roos, ot en wik
N.B. Er staan ook weer nieuwe foto's

• 13 Augustus 2014 - 22:25

Wim En Dea:

Allereerst Roos van harte gefeliciteerd met je verjaardag, mOOIE tAART! nIET GELUKT JE TE BELLEN DEZE DAG.

Indrukwekkend nieuws, wat een fantastische reis. Veel indrukken te verwerken vooral voor de jongens denken wij. Wat een geweldige ervaring zo iets mee te maken. Dat zal lang in herinnering blijven. Mooie foto"s! Veel plezier met het vervolg. We gaan nog fietsen in Zeist en omstreken als ons drukke programma dat toelaat. Tot de volgende uitzending.
    Hopen Ot te kunnen bellen op zijn verjaardag!

Veel liefs van ons dikke kussen en tot mails.

Dea en Wim